Lengőkar FORD MONDEO hátsó és első
FORD MONDEO Lengőkar modellek a legjobb áron
Lengőkar FORD MONDEO: hasznos információ
-
A szervizkészlet részeként egyidejűleg cserére ajánlott alkatrészek
- Törlőlapát
- Stabilizátor
- Lengéscsillapító
- Rúd / kar, stabilizátor
- Javítókészlet, keresztlengőkar
- Csavar, keresztlengőkar
- Vezetőkar fej
- Támasztó- / vezetőcsukló
- Rögzító csavar, keresztlengőkar
- Axiálcsukló
- Gömbcsukló, vezetőkar
- Stabilizátor szilent
- Javítókészlet, kerékfelfüggesztés
- Csapágyazás, kormány
- Gömbfej, váltórudazat
- Gumiharang készlet, hajtótengely
- Kerékcsapágy készlet
- Csuklókészlet, hajtótengely
- Minimum ár 2511,00 HUF
- Maximum ár 216667,00 HUF
-
Legjobb árakAz Autoalkatreszonline24.hu magas minőségű Lengőkar, szett FORD MONDEO kínál olcsó áron.
-
Spórolja meg a szállítási költségetIngyenes szállítás Magyarország területén belül 45000 HUF érték feletti rendelésekre, kivéve a túlméretes termékeket, a gumiabroncsokat vagy a cserés alkatrészeket.
-
Hatalmas választékJelenleg több mint 1 millió féle autóalkatrészt kínálunk.
-
Gyors házhoz szállítás
Szállítás módja
-
Gyártók katalógusa: Keresztlengőkar FORD MONDEO:
Milyen típusú FORD MONDEO lengőkarok léteznek? Mik a funkcióik?
A Ford Mondeo első tengelye keresztlengőkarokkal van felszerelve: ebből mindkét oldalon kettő található. A felső a kormánycsuklóhoz csatlakozik, és az útfelületre merőlegesen tartja a kereket. Az alsó ugyanazt a funkciót tölti be, valamint a MacPherson rugóstagot is vezérli, megakadályozva annak kilengését. A lengőkarok két persellyel és egy gömbcsuklóval rendelkeznek.
A hátsó futómű az autó karosszériájának típusától és gyártási évétől függően eltérő lehet. Például a 2007 és 2012 között gyártott kombi gépkocsik kerekenként három egyenes lengőkarral és egy hosszlengőkarral vannak felszerelve. Ezek megakadályozzák a kerékagy elmozdulását az autó karosszériájához képest, megtámasztják a rugókat, biztosítják a passzív hátsó kormányzást, és minimalizálják a karosszéria megdőlését gyorsulás és fékezés során. Gumi-fém csuklókkal vagy menetes rögzítőelemekkel csatlakoznak az alváz többi részéhez és alváz keretéhez.
Ezek az alkatrészek leggyakran acélból készülnek, az öntöttvas és az alumínium változatok lényegesen ritkábbak. Az acél alkatrészek erősek és megbízhatóak. Nagy rugalmassággal rendelkeznek, így nem repednek, hanem deformálódnak az ütközés során. Ugyanakkor hajlamosak a korrózióra. Az öntöttvas alkatrészek olcsók, de nehezek. Ha túlzott terhelésnek vannak kitéve, eltörhetnek. Az alumíniumból készült alkatrészek könnyűek és korrózióállók. Ezek azonban nem olyan rugalmasak, mint az acél alkatrészek, és csak egy egységként cserélhetők.
Hogyan kell karbantartani ezeket az autóalkatrészeket?
A megelőző karbantartás a következő műveleteket foglalja magában:
- Rendszeres tisztítás.
- Mindig időben szüntessük meg az olajszivárgást a kormányfogaslécről, a sebességváltóról vagy a véghajtásról.
- Ellenőrizzük rendszeresen az alkatrészek és a perselyek közötti hézagokat, és szükség esetén cseréljük perselyeket.
- Ellenőrizzük rendszeresen az összes rögzítőelem megfelelő meghúzását.
Milyen tényezők befolyásolják A FORD MONDEO lengőkarok élettartamát?
Először is, ezeknek az autóalkatrészeknek az élettartama a vezetési stílustól és az útfelület minőségétől is függ. Az erőteljes gyorsítás és fékezés, a bukkanókon és kátyúkon való lassítás nélküli áthajtás, valamint a terepen történő autózás az alkatrészek deformálódását és megrepedését okozhatja.
A gömbcsukló elszakadt porvédői rendkívül veszélyesek a gömbcsuklókra nézve, mivel szennyeződés és nedvesség kerülhet be az alkatrészbe és kiszivároghat a kenőanyag. Ez a polimer csapágy és a gömbfejű csapszeg idő előtti kopásához és elhasználódásához vezet. A gumi-fém csuklók a hőmérséklet-ingadozások hatására gyakran elvesztik rugalmasságukat. A gumielemek meghibásodhatnak az olyan agresszív vegyi anyagoknak való kitettség miatt, mint például a motorolaj, a fékfolyadék vagy a nem megfelelő kenőanyagok.
Lehet-e csak a hibás perselyeket cserélni, ha a lengőkarok még jó állapotban vannak?
A legtöbb autógyártó lehetővé teszi a perselyek külön cseréjét is. Ezek vagy bele vannak préselve a karba, vagy hozzá vannak csavarozva. Ha azonban a perselyek gyárilag vannak, forrasztva a lengőkarra erősítve úgy, hogy a perselyt ne lehessen kivenni, a teljes szerelvényt ki kell cserélni.
Milyen gyakran kell cserélni az alkatrészeket?
Ezeknek az autóalkatrészeknek nincs meghatározott élettartama. Cseréjükre meghibásodás esetén van szükség. A meghibásodás lehetséges jelei többek között az alábbiak:
- Menet közben vagy a fékezés során az autó letér a nyomvonaláról
- A gumiabroncsok egyenetlen kopása
- Az autó alól szokatlan hangok, például puffanások vagy nyikorgás hallható.
- A kormányzás érzékenysége csökken vagy nő.